Τις τελευταίες μέρες Το Περιοδικό φιλοξένησε τρεις πολύ ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις με ανθρώπους της φανζίν σκηνής, την επιμέλεια των οποίων έχει ο Γιάννης Κονταξής. Τα παιδιά που μίλησαν είναι ο Ιάσων Λαμπίδης (Οχετός), η Αναστασία Λαβδανίτη (SBPM II) και ο Johnny Negri (TCS). Τολμώ να πω πως αν προσωπικά έκανα ένα αντίστοιχο αφιέρωμα, οι δύο από τους τρεις σίγουρα δεν θα ήταν μέσα στις επιλογές μου. Και όπως φάνηκε, αυτό θα ήταν λάθος μου!

Το να διαβάζεις δηλώσεις όπως…

Τη τσέπη μου θέλω να υποστηρίξω μακροχρόνια με το να δείξω τη δουλειά μου.[…] Δεν το έκανα γιατι γουστάρω «ΤΗ ΦΑΣΗ», «ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ» η το DIY. Το έκανα γιατί θέλω να ζήσω απο τα σχέδια μου.

… είναι σίγουρα ανεκτίμητο. Ειδικά για μένα, που προσπαθώντας από εδώ να υποστηρίξω τη φάση και το d.i.y., ασχολούμαι δυστυχώς και με περαστικούς και με άτομα που πρώτη έγνοια έχουν το πορτοφόλι τους.

dollar_eyes

Από την άλλη, είναι επίσης ανεκτίμητο να διαβάζεις την άποψη κάποιου που δραστηριοποιείται ενεργά και ανιδιοτελώς με την ευρύτερη d.i.y. σκηνή εδώ και αρκετά χρόνια. Εδώ, η συνέντευξη του J. Negri, στην οποία υπάρχουν links και για τις άλλες δύο.

3 thoughts on ““Ξεφυλλίζοντας fanzines” [Το Περιοδικό]

  1. Ο/Η Μάρα λέει:

    Μου αρέσει πάρα πολύ ο αλληγορικός τρόπος με τον οποίον περιγράφεις την ευρύτερη d.i.y. σκηνή και μπράβο σου. Είναι απίστευτο πως γίνεται στη σημερινή εποχή να νομίζουν κάποιοι επιτήδειοι πως το d.i.y είναι μια μηχανή χρημάτων. Είναι ξεκάθαρο πως κάτι τέτοιο θεωρείται χόμπυ και πρέπει ο κόσμος να καταλάβει πως αν βγάζεις χρήματα από την “τέχνη” σου δεν είσαι “ανιδιοτελής”. Εαν θες να βρίσκεσαι κάτω από την ταμπέλα “καλλιτέχνης” θα πρέπει να πεινάς ή να έχεις γονείς με λεφτά! Και πάλι ένα μεγάλο μπράβο για την καινούργια σου θέση ως κλειδοκράτορας της d.i.y σκηνής, εύχομαι και εις ανώτερα και στο μέλλον λίγο πιο σωστές παραφράσεις γιατί στην παραπάνω δεν διαστρέβλωσες αρκετά σωστά τα λεγόμενα του ενός παιδιού και ίσως κάποιοι να μην καταλάβουν την ειρωνεία σου!

    1. Ο/Η georgeRgR λέει:

      Η συνέντευξη του Ιάσονα έχει αναδημοσιευτεί αυτούσια (μόνο τα σχέδια απουσιάζουν) στην ανάρτηση που είχα κάνει για τον Οχετό, ενώ παρατίθεται και το λινκ της συνέντευξης για όποιον θέλει να τη διαβάσει. Δε νομίζω πως παραφράζω κάτι πάντως. Ο άνθρωπος έβγαλε ένα έντυπο για να διαφημίσει τη δουλειά του. Εσύ κατάλαβες κάτι διαφορετικό;
      Δικαίωμα του καθενός είναι να βγάζει το έντυπό του με όποιο τρόπο θέλει. Από την άλλη όμως θα έλεγα πως από τη στιγμή που δεν φτιάχνει κάποιο ζιν, καλό θα ήταν να διαχωρίσει τη θέση του και να μην μιλά ως φανζινάς, αλλά ως καλλιτέχνης.
      Δεν είπα ούτε εννόησα πως οι καλλιτέχνες θα πρέπει να πεινάνε (εδώ μάλλον εσύ πας να παραφράσεις). Άλλο δουλειά κι άλλο χόμπυ. Δουλειές μπορούν να μπουν σε γκαλερί, εκθέσεις, μπλογκς κ.ο.κ. Δεν είναι ανάγκη κάθε έκφραση να μπλέκεται με πράγματα ή φάσεις ανιδιοτελείς, όπως λ.χ. τα ζινς.

  2. Ο/Η κομάντο αντεργκράουντ (οι φίλοι του τον λεν' ντι-αϊ-γουαϊ) λέει:

    Ρησπέχτ πολλά για Νέγκρι, φοβερες δουλειές και προσφορά στη σκηνή σίγουρα.

    Η Αναστασία και ο Ιάσων έχουν επίσης εξαιρετικές ικανότητες ως σχεδιαστές.

    Ο Ιάσων, σίγουρα προβλημάτισε με την δήλωση αυτή για τα σχέδια και την τσέπη του, μόνο επειδή μπήκε κάτω από την ταμπέλα <>. Ειλικρινής από τη μία, σίγουρα. Από την άλλη όμως, έχουμε μπλέξει την κουλτούρα των φανζίνς με το πορτφόλιο ή το σκετσμπουκ κάποιου. Εδώ είναι μόνο το πρόβλημα: οικειοποίηση όρων, διαστρέβλωση, χωνευτήρι διαφορετικών πραγμάτων ή όπως θες πεστο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *